Een fijne en veilige plek

Het Avontuur is een fijne en veilige plek waar kinderen leren in interactie met de omgeving en met de mensen die ze ontmoeten.

Ontdekken is leren en leren is een avontuur. We willen de nieuwsgierigheid van ieder kind prikkelen en uitdagingen bieden. Of jouw kind nu een denker of een doener is, de leerkrachten helpen alle kinderen hun talenten te ontwikkelen en te ontplooien. Er is veel ruimte voor eigen inbreng en alle kinderen krijgen extra aandacht. Doordat ze in kleine groepjes werken, voelen ze zich veilig en is het contact met de kinderen heel direct.

Avonturendagen en Seizoensfeesten

Waarom vallen bladeren van de bomen? En hoe blijft een boot drijven of een vliegtuig vliegen? Onze maandelijkse Avonturendagen staan in het teken van natuur- en technieklessen. Op zo’n Avonturendag maken de kinderen schoolbreed of in de klas kennis met wetenschap en technologie. We stimuleren ze om creatief, kritisch en ondernemend te zijn, op onderzoek te gaan en oplossingen te bedenken. De nieuwe jaargetijden luiden we in met het Seizoensfeest. Op deze dag werken, spelen en leren de kinderen met en van de natuur.